Camino de Santiago 2015

DIUMENGE 19 DE JULIOL

DIA 0: BARCELONA - SARRIA

Sempre havíem escoltat les històries i anècdotes que excompanys i monitors ens explicaven sobre el Camino de Santiago: la gent que es coneix, la convivència amb els amics, el pop, dormir en poliesportius... Durant molt de temps ens hem imaginat com deuria ser aquesta experiència i quan seria el moment en què nosaltres la viuríem. I finalment, avui ha arribat el gran moment, avui ens toca a nosaltres escriure una altra pàgina de la història de l’Esplai Mainada, la pàgina del tercer “Camino”. Per a tots seran uns dies molt especials: uns l’havíem fet com a nens i ara som monitors, altres seguim com a monitors després dels vuit anys que ens separen de la primera vegada, altres som nous a l’esplai, però tenim la mateixa força i il·lusió que la resta i, finalment, el  grup de Joves que hem esperat pacientment el nostre torn. Ara toca descansar per al dia de demà, tot i que serà difícil, perquè estem molt emocionats i volem viure cada moment amb intensitat i sense perdre’ns res. Encara esperarem que el cansament s’apoderi de nosaltres i que la tremolor del tren que ens acompanyarà durant més de dotze hores ens faci recordar, mentre intentem agafar el son, que ja no hi ha volta enrere, que el “Camino de Santiago 2015” ja ha començat!!! Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DILLUNS 20 DE JULIOL

DIA 1: SARRIA - FERREIROS

Després de més de dotze hores de viatge, finalment, a les 9:20 hem trepitjat terres gallegues. El tren ens ha deixat puntual a l’estació de Sarria, punt d’inici del nostre pelegrinatge a Santiago. Ara ens quedaven aproximadament uns 112 quilòmetres abans d’arribar al nostre destí: la Catedral de Santiago. El viatge en tren ha anat molt bé, tot i que, evidentment, no ha estat exactament el mateix que dormir al nostre llit, així que només arribar, i mentre els monitors acabaven de fer les darreres gestions, hem pogut esmorzar i descansar una estoneta més. Ara sí que ja estàvem del tot preparats per fer front a la primera etapa, els 14 quilòmetres que separen Sarria de Ferreiros. El primer tram ens ha conduït fins a Barbadelo, indret on se’ns ha fet l’hora de dinar els entrepans i carmanyoles que ens vau preparar abans de sortir de casa. Hem agraït aquest descans, perquè feia molta calor i amb les nostres primeres passes del camí havíem d’acostumar els nostres cossos a tot el que estava per venir. Amb les forces i els ànims del tot recuperats, hem emprès el darrer tram de la nostra etapa, entre camins, rierols, ponts de pedra i cases aïllades. Avui se’ns ha fet una mica tard i hem arribat a Ferreiros a les 8 de la tarda tocades. Sempre ens han explicat que dormiríem en algun poliesportiu amb les màrfegues al terra, però avui hem tingut la primera gran sorpresa al veure que dormiríem tots junts en l’habitació d’un alberg, amb les seves lliteres i matalassos inclosos. Tot i això, els monitors ja ens han avisat que no ens fem gaires il·lusions, perquè demà s’acabaran aquestes comoditats. Després d’escollir cadascú el llit on passarem la nit hem viscut una de les dutxes que millors hem rebut a la nostra vida. El sol ha començat a caure sobre el cel de Galícia, aproximadament una hora més tard que a Catalunya, fet que indicava que havia arribat l’hora de sopar, avui puré de patates, frankfurts i una gelatina de maduixa. Encara ens ha quedat temps per fer una activitat, on ens hem dividit en tres grups i cadascun d’ells ens havíem de fer la nostra bandera identificadora del “Mainada Espress” que viurem durant aquests dies i que ja us anirem explicant. Avui hem començat a aprendre el valor de les petites coses: una dutxa calenta, un llit amb matalàs, un puré amb els amics. Avui hem començat a ser conscients que només podrem arribar fins al final si fins al final arribem tots. Avui hem començat a fer camí tots junts, i junts seguirem demà quan la lluna i els estels que ens acompanyen donin pas a un nou dia clar. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DIMARTS 21 DE JULIOL

DIA 2: FERREIROS - PORTOMARÍN

Aquest matí el despertador ha sonat puntual a les 8:30. Des que ens hem llevat, el pas dels pelegrins més matiners ha estat constant davant del nostre alberg i alguns, fins i tot, ja havien caminat des del mateix lloc on vam començar nosaltres ahir. Hem vist clar que no podíem ser menys, així que després de carregar-nos d’energia amb un bon esmorzar hem començat a recórrer els 9 quilòmetres que separaven Ferreiros de Portomarín. Ha estat una etapa curta, però no per això menys important, un tram que ens ha permès seguir preparant-nos pels dies que seran més durs i que encara estan per venir. Ens ho hem pres sense pressa, però sense pausa, gaudint dels amics i dels paisatges que, pas a pas, ens va regalant el camí, que ens va oferint Galícia. Gairebé sense adornar-nos ha aparegut davant nostre el riu Miño, que ens donava la benvinguda al poble de Portomarín. Després d’una breu passejada pel poble ens hem instal·lat en una plaça que ens ha servit com a base per a la resta d’activitats del dia, abans de poder entrar a l’alberg que ens acollirà aquesta nit. Perquè sí, aquesta nit tornarem a dormir en un llit amb matalàs, tot i que ja ens han avisat que no ens acostumem que el més dur està per venir. L’etapa ha estat curta, però no per això mancada d’esforç, així que hem recuperat forces amb una amanida freda de llenties i una poma. La tarda ens ha portat un joc amb què hem aconseguit cadascú de nosaltres un cançoner amb un diari per poder anar anotant les nostres vivències i experiències i una carpeta on poder anar recollint tots aquells papers, informacions o records que el camí ens vagi deixant. Ja instal·lats a l’alberg hem tingut una altra sorpresa: la piscina del poble que ens acull ens estava esperant per fer-nos passar la calor que, tot i no ser tan intensa com a Santa Coloma, també ens persegueix amb força. Cap a les vuit del vespre hem retornat a la plaça per començar a fer el sopar, aquesta nit espaguetis amb tomàquet que ens han servit per poder arribar fins al final de la jornada. Després de xerrar tots junts una estoneta i de llegir els vostres missatges, hem tornat cap a l’alberg, per tal d’aprofitar el màxim possible el luxe de poder dormir en un llit. Els monitors ja ens han avisat que recuperem totes les nostres forces, perquè demà la cosa ja es posa seriosa i farem l’etapa més llarga de tot el camí, els 22 quilòmetres que ara ens separen de Palas de Rei. Això mereixerà llevar-se a les 6:30 i caminar durant tot el dia. Tot i això, marxem a dormir amb la il·lusió de saber que el nou dia ens portarà noves experiències i, tot i que sabem que serà dur, sempre tindrem als nostres amics al costat, perquè junts podrem arribar més lluny! I tingueu per segur que junts seguirem fins al dia en què la Catedral de Santiago aparegui davant nostre. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DIMECRES 22 DE JULIOL

DIA 3: PORTOMARÍN – PALAS DE REI

Avui el dia ha començat abans que sortís el sol, a les 6:30 del matí. Tot i això hem pogut comprovar que sempre hi haurà algun pelegrí que matinarà més que nosaltres, perquè ja els veiem passar per les finestres de la nostra habitació. Després de plegar els sacs, guardar la roba i rentar-nos la cara, ens estava esperant l’esmorzar que ens ha donat la primera dosi d’energia del dia. I la veritat és que avui la necessitàvem més que mai, ja que, com recordareu, ens tocava fer front a l’etapa més llarga d’aquest camí, la que separava Portomarín de Palas de Rei, 22 quilòmetres que només pensar en ells ja ens feien assaltar tots els dubtes de si seríem capaços. Però com que el millor no és pensar-hi gaire per no fer-se enrere, ràpidament ens hem posat a caminar. Les primeres passes encara ens han portat diferents vistes de Portomarín, abans de deixar el poble enrere, tot creuant un pont de pedra sobre el riu Miño. El primer tram del camí ens ha conduït a través bosc, amb una petita pujada inclosa que ens ha mostrat la duresa de la travessa. Sort que no gaire més enllà hem pogut descansar un quart d’hora en unes taules de pedra, on hem pogut beure aigua i conèixer a dos nois andalusos que ens han acompanyat bona part de la jornada i amb qui hem pogut compartir conversa. El dia ha seguit avançant entre camins de muntanya i amb diversos creuaments de la carretera nacional. Diverses parades en han servit per beure aigua, recuperar forces i segellar les credencials que ens acrediten com a pelegrins. Sense adornar-nos i uns quilòmetres després de fer-nos la fotografia de rigor davant del rètol d’entrada al poble de Ligonde, tapant el “de”, hem arribat a Eirexe, on hem dinat sobre un prat uns entrepans en companyia dels nostres nous amics andalusos. Aquí ha estat on ens hem acomiadat d’ells per continuar el nostre tram vespertí, els 8 quilòmetres que encara ens separaven de Palas de Rei. Els peus ja notaven l’esforç de cada passa, però sabíem que l’única opció era continuar fins arribar al nostre destí. Cançons, acudits i moltes converses amb uns i altres ens han servit per animar-nos a continuar fins que, finalment, Palas de Rei ha aparegut davant dels nostres ulls. Ha estat una de les visions més esperades, perquè demostrava que un vegada més ho havíem aconseguit. Aquesta nit ens acollirà el poliesportiu municipal, on ens hem pogut dutxar i recuperar forces amb un bon sopar: arròs amb tomàquet, hamburguesa amb patates fregides i un iogurt. La nit ha començat a caure sobre Galícia, mentre xerràvem una estona tots junts sobre aquesta etapa que hem aconseguit assolir amb èxit. Com que compartim espai amb altre grups, en silenci hem agafat cadascú un matalàs i ens hem disposat a passar una reparadora nit a l’espera de totes les sorpreses i vivències que ens portarà el nou dia. Onze joves i sis monitors vam començar el camí, i disset persones seguim endavant. No dubteu que junts seguirem per viure l’aventura de les nostres vides. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DIJOUS 23 DE JULIOL

DIA 4: PALAS DE REI

Aquest matí ens hem pres el luxe de llevar-nos molt més tard que ahir, a les 8:30. Encara haguéssim seguit dormint una estona més, però una senyora escombra en mà ens ha convidat molt amablement a deixar la pista, perquè els infants del poble havien de fer el seu casal d’estiu. Sort que ens han deixat les grades per deixar les motxilles i acabar de vestir-nos. Com ja deveu d’imaginar, després de l dura etapa d’ahir, hem decidit prendre’ns ja el dia de decans i no caminar per poder-nos recuperar del tot. Tot i això, ha estat un dia que, com veureu, hem aprofitat per fer moltes coses. Després d’esmorzar hem tenyit les samarretes blanques que vam portar de casa i que un altre dia pintarem. Ja veureu que guapos tornem a casa tots vestits iguals! A continuació ha arribat el torn de les obligacions, rentar la roba, encara que nosaltres ens ho sabem passar molt bé i qualsevol excusa ens serveix per muntar una festa. Aigua per aquí i detergent per allà hem fet el que hem pogut, suficient com a mínim per poder tornar-nos a posar la roba una vegada més abans d’arribar a casa. Entre unes coses i altres se’ns han fet ben bé les dotze del migdia, moment de començar la següent activitat del dia. En aquesta ocasió, els monitors han repartit a cadascun dels tres grups en què estem dividits un dossier amb un munt de pàgines a completar: preguntes sobre el Camino i sobre Galícia, altres sobre cultura general, unes endevinalles i jocs d’enginy i, finalment, deu objectes a trobar i portar. A quina alçada es troba Melide? Quantes comarques formen Galícia? Quina és la capital de Pakistan? D’on podríem treure un poema escrit en gallec, el pinyol de tres olives, un diari publicat la setmana passada... Quina feinada! Qualsevol persona que passava pel carrer ha estat objecte de les nostres ànsies de cultura. Bars, albergs i, fins i tot, la biblioteca ja coneixen a tots els Joves de l’Esplai Mainada. L’activitat duraria fins a les 16:00, tot i que a les 14:00 havíem d’estar a la plaça del poble per rebre el nostre kit de supervivència: una barra de pa, un paquet de macarrons, un bric de tomàquet, una llauna de mandonguilles i un coco. Però... Què faríem amb tot allò si no teníem fogonet, ni obrellaunes, ni plats, ni res!!! Doncs o us preocupeu, perquè som uns nois molt apanyats i hem aconseguit dinar d’allò més bé. L’hospitalitat dels habitants dels pobles per on passa el camí és més que coneguda i a nosaltres tampoc ens han fallat. Uns ens han bullit els macarrons, altres ens han escalfat les mandonguilles i, fins i tot, ens han deixat martells per obrir els cocos. Amb la panxa ben plena, hem comprovat totes les respostes del dossier i els objectes a portar. La veritat és que no ho hem fet gens malament i, si més no, ens ha servit per conèixer un munt de coses més que no sabíem sobre la terra que ens acull. Abans de tornar cap al poliesportiu on tornarem a passar la nit, hem passat pel súper a comprar el berenar i el sopar. Ben dutxadets i recuperat el nostre aspectes net i perfumat hem estès les samarretes que encara s’estaven tenyint i ens hem disposat a preparar el sopar, aquesta nit sopa, pollastre i un flam. La nit ha caigut sobre Palas de Rei, així que ja només ens ha quedat temps per fer un joc per trobar la nostra parella ideal, xerrar un estoneta sobre com ha anat el dia i ficar-nos dins del sac. Aquesta nit tornarem a dormir en el quilòmetre 66,2 del camí, però un dia més a prop del nostre destí. La sortida del sol ens portarà una nova etapa, una nova oportunitat de conèixer gent, gaudir del paisatge i compartir amb els amics. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DIVENDRES 24 DE JULIOL

DIA 5: PALAS DE REI - MELIDE

Aquest matí, ja des d’abans de llevar-nos, hem tingut la constatació més absoluta que estàvem a Galícia, ja que la pluja s’escoltava amb força fora del poliesportiu de Palas de Rei. Era un dia trist, gris, però el camí també és això i ja ens hem ocupat nosaltres d’omplir-lo d’alegria i de colors. Amb les motxilles fetes i després d’esmorzar, ens hem equipat amb les nostres capelines, disposts a recórrer els 15 quilòmetres que en separaven del nostre destí, Melide, capital gallega del pop. Al principi ens ha costat una mica aclimatar-nos a la pluja fina, típica d’aquest territori, però ràpidament ens hem adonat que això no ens detindria i, pas a pas, hem avançat entre boscos, camins i carreteres. No us penseu que tota l’estona hem caminat sota l’aigua, perquè també hi ha hagut trams que el temps ens ha donat una treva i hem aprofitat per anar més de presa. Un parell de parades han servit per recuperar forces i prendre alguna beguda que ens han portat el monitors. Avui hem creuat més d’un rierol sobre ponts de pedra i hem travessat nombrosos poblets, on hem signat la credencial que ens acredita com a pelegrins. Una breu caminada pel polígon industrial de Melide, paral·lel a la carretea nacional, ens ha portat fins al bell mig del seu carrer principal. Directament hem anat cap a l’alberg, on hem trobat lloc per poder passar la nit. Evidentment, el primer que hem fet i amb moltes ganes, ha estat dutxar-nos i dinar, avui pollastre a l’ast. La tarda ens ha portat una de les millors migdiades de les nostres vides, una d’aquelles que gairebé es confon amb la nit, però amb força de voluntat ens hem sobreposat al cansament per aprofitar cada moment que ens queda en aquest bonic poble que ens acull. Cap les 19:00 el Miquel Àngel ha celebrat l’Eucaristia en una ermita al costat de l’Església, moment que hem pogut aprofitar per reflexionar sobre totes aquelles coses que ens està aportant fer el camí. I quan la nit ha començat a caure hem tingut l’esperada sorpresa del dia: anar a un dels llocs més coneguts de Melide a sopar. Ha estat aquí on hem pogut tastar la vertadera gastronomia gallega: empanada, pop... Gairebé tot ja havíem menjat pop abans, però hem coincidit que mai com avui, perquè no és només el fet de l’àpat, sinó el lloc, la companyia i el moment. Una breu passejada nocturna amb un gelat a la mà ha posat el punt i final a una gran jornada que ens ha ensenyat que el més important no és com es comença, sinó com s’acaba. I el dia d’avui no podia acabar millor que xerrant amb els companys i monitors sobre tot el que hem viscut un dia més, un dia molt especial hom hem superat l’equador de la nostra ruta i hem passat de la província de Lugo a la de A Coruña. El nostre objectiu cada vegada està més a tocar i, el més important és que demà, plogui o faci sol, seguirem tots junts. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DISSABTE 25 DE JULIOL

DIA 6: MELIDE - ARZUA

Avui ens hem llevat  les 7 en punt del matí, perquè al dormir en un alberg havíem de ser fora a les 8. Amb més il·lusió que cansament hem esmorzat per agafar les forces que necessitàvem per fer front a l’etapa de 15 quilòmetres que separa Melide d’Arzua. El camí ha transcorregut entre boscos, prats i alguna que altre pujada que ens ha fet recordar la duresa de l travessa. A mig matí, ha aparegut el Miquel Àngel amb el nostre cotxe de suport per donar-nos aigua i un entrepà de formatge. Ah! I hem fet venir amunt els ànims amb alguna que altra cançó que hem cantat i ballat amb les finestretes baixades, mentre els pelegrins que passaven es contagiaven de la nostra alegri. Finalment, i després de passar per un munt de poblets aïllats formats per quatre cases i algunes gallines i vaques que ens anaven donant la benvinguda, hem arribat als afores d’Arzua. Però abans de trobar-nos amb el poliesportiu que ens acollirà aqueta nit, encara havíem de caminar un llarg tram, paral·lel a la carretera nacional 540 que ens ha portat fins al centre del poble. I d’aquí, ara ja amb la vista posada en el menjar, hem enfilat el darrer carrer abans d’arribar al desitjat poliesportiu, al qual no es podia entrar fins a les 17:00. Així doncs, ens hem instal·lat en una gespa propera i hem menjat un boníssim entrepà de llonganissa, seguit d’una migdiada a l’ombra dels arbres. A mesura que ens hem anat despertant de la nostra merescuda letargia, ens hem dutxat i hem recuperat el nostre aspecte habitual. Al poliesportiu hi ha també altres grups de pelegrins i hem pogut cantar algunes cançons en català amb un grup de joves de Jaén, per després escoltar unes cançons andaluses. El dia avançava, però com que el poliesportiu queda una mica lluny del centre, encara no havíem pogut veure gairebé res del poble, més enllà de la caminada pel carrer principal quan hem arribat. És per això que ens hem dirigit fins a la plaça d’Arzua per fer una activitat que ens ha permès conèixer un munt de llocs del poble famós pel seu formatge. Els monitors han donat a cadascun dels tres grups un telèfon mòbil, la qual cosa ha produït moments d’intensa emoció i nostàlgia entre nosaltres. Tot i això, ens han deixat ben clar que només servirien per dur a terme la tasca que ens estaven a punt d’encomanar. En el moment indicat rebríem un missatge amb un indret del poble, el qual hauríem de trobar, fotografiar i enviar la prova. D’aquesta manera rebríem un missatge amb el següent punt d’interès a visitar. I així, hem recorregut tot el poble fins que hm aconseguit fer totes les fotografies. Els tres grups hem arribat fins al final, però només un ha estat el més ràpid. Si un dia feu el camí, no patiu que us podrem guiar per tots els racons d’Arzua. De tornada al poliesportiu hem fet el sopar, avui amanida d’arròs, frankfurts i una peça de fruita. La nit ja havia caigut sobre el cel de Galícia, així que amb prou feines ens ha quedat temps per xerrar un estoneta, posar-nos el pijama i ficar-nos dins del sac. Aquesta nit dormirem a 38 quilòmetres de la Catedral de Santiago, el nostre objectiu final, 38 quilòmetres per seguir fent camí plegats. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DIUMENGE 26 DE JULIOL

DIA 7: ARZUA - PEDROUZO

Aquest matí, una vegada més, ens hem llevat  les 7 en punt del matí. La veritat és que cada dia ens costa una mica més, perquè el pas del camí està començant a deixar empremta en els nostres cossos, però, com sempre, la il·lusió per complir el nostre objectiu s’ha sobreposat. Després de recollir els sacs i enllestir les motxilles hem esmorzat llet i cereals, que ens han permès agafar l’energia necessària per recórrer la segon etapa més llarga de la nostra travessa, els 20 quilòmetres que separaven Arzua de Pedrouzo. El primer tram ens ha portat a fer una breu passejada per Arzua, que s’ha acomiadat de nosaltres, tot esperant veure’ns ben aviat. Els boscos i els prats s’han seguit alternant en els següents quilòmetres, i la pluja gallega també ha fet acte de presència l’estona suficient per obligar-nos a treure les nostres capelines i fundes per a les motxilles. Quan hem passat pel poble de Salceda, hem agafat forces amb unes galetes i xocolata. A continuació, el recorregut ens ha portat novament a recórrer camins paral·lels a la carretera nacional 540, fins arribar a Santa Irene on hem dinat un entrepà de fuet que ens ha fet recordar la nostra terra. Sota una porxada hem fet una breu migdiada que ens ha permès recuperar les forces per fer front a l’escassa distància que ara ens separava del final de l’etapa, el poliesportiu de Pedrouzo que ens acollirà aqueta nit. L’etapa ha estat llarga i amb tot hem arribat cap a les 7 de la tarda amb més ganes que mai de dutxar-nos i descansar, però poc, perquè sense temps que perdre ja tocava fer el sopar, aquesta nit espaguetis a la carbonara i una pera, sempre acompanyat del boníssim pa gallec que trobarem a faltar quan arribem a casa. La nit ha començat a caure sobre el cel de Pedrouzo, així que després d’explicar algunes històries de misteri sobre Galícia i xerrar un estona, ens hem ficat dins del sac per compartir la nit amb els altres grups que, com nosaltres, estan fent el camí i que van coincidint amb nosaltres dia rere dia. Sabem que cada vegada tenim més a prop la Catedral de Santiago i que demà dormirem a escassos 5 quilòmetres d’ella. També sabem que demà, com ahir, com avui, seguirem caminant junts. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DILLUNS 27 DE JULIOL

DIA 8: PEDROUZO – MONTE DO GOZO

Avui ens hem tornat a llevar a les 7 del matí, així que ja estem més que acostumats a aquest horari. Al nostre ritme, com sempre, hem plegat els sacs i hem fet les motxilles abans d’esmorzar llet i cereals. Amb tot, també com sempre, se’ns han fet més de les 9, però com que el més important no és córrer, sinó gaudir del camí i dels amics, ens hem disposat a cobrir la penúltima etapa de la nostra travessa, els 15 quilòmetres que separen Pedrouzo de Monte do Gozo. El primer tram ha transcorregut entre frondosos boscos humits amb més pujades que baixades. I així hem continuat fins arribar a Lavacolla, poble on se situa l’aeroport de Santiago i el qual hem vorejat. Davant l’escala de l’església d’aquesta localitat hem recuperat forces amb un entrepà de crema de xocolata i unes galetes. El següent tram no ha estat el més bonic del camí, però cada pas compta i és necessari, així que mb el mateix bon humor hem caminat pels afores de Santiago, tot passant per la televisió de Galícia i la delegació de la televisió espanyola. Val a dir que és un tros de camí bastant feixuc, perquè és camina sobre asfalt i el final de cada pujada dóna lloc a una altra pujada encara més pronunciada. Sabíem que el nostre objectiu diari estava a prop, així que no hem defallit i gairebé sense adonar-nos ens hem topat al l’ermita de Sant Marcos, que dóna la benvinguda al Monte do Gozo, on s’ubica l’alberg de pelegrins més gran que qualsevol altre que hem estat i que, segurament, estarem mai. Un munt de pavellons i habitacions ens acolliran aquesta nit, de les quals dues seran ocupades per nosaltres. Després d’instal·lar-nos ens hem recuperat l’energia gastada durant l’etapa amb una bona amanida de pasta i un flam d’ou. Una migdiada reparadora ens ha permès fer front a la resta de la tarda i acabar de pintar les samarretes que, si ho recordeu, ja havíem tenyit a Palas de Rei. El sopar ens ha portat una altra sorpresa, un menjar una mica especial que res tenia que envejar a les pizzes que hem vist que passaven davant nostre, però que, tot i les nostre súpliques, no s’aturaven. Les truites de patates i el pa amb tomàquet i pernil estava boníssim i ens ha fet sentir una mica més a prop de la nostra terra, malgrat la distància que ens separa. Com cada vespre, la nit no ha caigut sobre Galícia fins gairebé les onze, moment en què hem fet un joc de preguntes i hem xerrat una estona sobre el dia que acaba. Demà serà un dia ple d’emocions i records, un dia que de ben segur conservarem per sempre. El volem viure amb tota la intensitat que mereix i és per això que hm de descansar el millor que puguem avui que ens hem retrobat amb un llit. Mares i pares, no patiu que Sant Jaume i tots els monitors vetllen per nosaltres. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

DIMARTS 28 DE JULIOL

DIA 9: MONTE DO GOZO - SANTIAGO

Aquest matí ens hem tornat a llevar a les 7, però amb la il·lusió de saber que per fi arribaríem al nostre destí. Només ens separaven 5 quilòmetres de la Plaça de l’Obradoiro, els 5 darrers quilòmetres abans de viure l’entrada a la Catedral de Santiago, moment que hem imaginat moltes vegades i que aquells qui l’han viscut anteriorment ens han dit que era màgic i únic. Tan sols 5 quilòmetres per demostrar-nos que hem estat capaços de recórrer 112 amb la suor dels nostres fronts i el patiment dels nostres peus. Així doncs, hem plegat els sacs, hem preparat les motxilles i hem esmorzat abans de començar la darrera etapa del camí. El primer tram ens ha fet descendir el Monte do Gozo, tot just abans d’entrar a la ciutat de Santiago per fer una passejada d’uns tres quilòmetres a través dels seus carrers. La motxilla ja no ens pesava, sinó tots els records i moments que ara ens venien la ment, mentre recorríem els últims metres pels carrerons del casc antic. Finalment, i tots junts, a les 10:30 del matí el so d’una gaita ens ha donat la benvinguda a la Plaça de l’Obradoiro, on la Catedral de Santiago ha estat testimoni de la nostra felicitat entre petons i abraçades. Només després de prendre consciència del lloc on estàvem hem fet la corresponent cua per recollir la nostra Compostel·la, diploma que acredita la peregrinació a Santiago. A continuació hem entrat a la Catedral per assistir a la Missa dels Pelegrins que ha concelebrat el Miquel Àngel. Hem tingut la sort de poder viure l’experiència de veure el Botafumeiro voltant amunt i avall sota el sostre de la Catedral. De nou a la Plaça de l’Obradoiro hem dinat productes típics gallecs: empanada, formatge, xoriço i de postres... Tarta de Santiago!!! Amb la panxa ben plena ens hem dirigit cap a l’hostal on passarem les dues darreres nits de la nostra aventura i des d’on hi ha unes magnífiques vistes a la Catedral. Després de dutxar-nos i sense temps per perdre, hem tornat a la Plaça de l’Obradoiro per dur a terme una gimcana fotogràfica. Els monitors ens han donat una càmera de fotografia de carret a cadascun dels tres grups i ens han proposat el títol de vint imatges que havíem de plasmar i que recollissin l’essència de l’esplai i de Santiago, el Camino o Galícia. Demà podrem apreciar el resultat del nostre art i escollir les vint imatges guanyadores. Amb tanta activitat se’ns ha fet l’hora de sopar i, com que el dia d’avui ha estat molt especial, el sopar havia d’estar a l’alçada. Els monitors ens han portat a un restaurant del centre de la ciutat a menjar la millor truita de patates de Santiago, pimientos del Padrón, més empanada gallega, raxo i lacón. El dia no podia acabar millor que felicitant al Roger que avui fa anys al compàs de les campanades de la Catedral que marcaven les 12! Avui somiarem amb tot el que hem viscut i que aquests relats no han pogut recollir, en tot allò que ja tenim ganes d’explicar-vos quan tornem a casa.

Asseguts a la porxada que voreja la Plaça de l’Obradoiro, just davant de la Catedral de Santiago, recordem Sarria que ens va veure arribar, la primera nit a Ferreiros, la piscina de Portomarín, l’hospitalitat de la gent que ens va ajudar a dinar a Palas de Rei, el pop de Melide, el formatge d’Arzua, el cansament de Pedrouzo o el retrobament amb el llit al Monte do Gozo. Recordem tota la gent que hem anat coneixent al llarg del camí i amb qui hem compartit moments: andalusos, asturians, italians... Avui recordem totes les anècdotes, vivències i experiències que hem anat recollint amb cada pas del camí i que ja són nostres per a sempre. Només ara som capaços de veure que el més important no ha estat arribar, sinó el camí recorregut. Junts vam començar i junts acabem aquesta aventura. Demà encara tindrem temps de fer turisme per Santiago, abans que demà passat tornem cap a casa. El camí de Santiago ens ha portat fins aquí i ara els nostres camins se separaran amb el desig, la il·lusió i l’esperança que ben aviat es tornaran a creuar. Segur que Sant Jaume seguirà vetllant per tots nosaltres i per vosaltres també. El dia d’avui acaba, però demà en començarà un de nou!!! Fins demà i bon camí!!!

Avui acabem un camí, el que ens ha portat fins a Santiago, alhora que posem punt i final a un altre curs. Ha estat un curs on hem rigut, hem plorat, hem viscut junts i hem crescut. Avui els monitors que hem tingut la sort i l’honor de poder viure aquesta aventura, així com la resta de monitors i monitores que, tot i no haver vingut també hem col·laborat per fer-la possible, us volem donar les gràcies, mares i pares, per la confiança que ens dipositeu any rere any. Un curs sempre acaba, perquè en pugui començar un altre, així que molt bon estiu i fins a l’octubre!!!

AVÍS: Ja hem obert el llibre de visites. Recordeu que ens farà molta il·lusió llegir els vostres comentaris cada nit.

Comentarios: 234
  • #234

Eduard #Respect (viernes, 31 julio 2015 03:31)

Oie KeLoKe Lokais

• #233

Claretoman (jueves, 30 julio 2015 12:45)

Nomes us volia desitjar que acabeu aquest viatge amb la ilusió i les ganes del primer dia. Una forta abraçada Pepe i companyia, ens veiem aviat.

Pau Claret.

• #232

Angel Merce i Eva (jueves, 30 julio 2015 10:47)

Be aixo ja sta gaudiu de Santiago i bona tornada Sa ntaco . la iaia diu que et fara empanada no sera com la Gal lega pero sera a lo Bellmunta,ah aqui podras fe el Camn de San Jose jaja.Molts dels vis iEva.;Testimen.

• #231

Àngel i Montse (miércoles, 29 julio 2015 22:03)

Bona nit! Avui darrera nit a Santiago però encara us queda el dia de demà per continuar gaudint de la vostra aventura.
    Monitors, moltes gràcies x la vostra dedicació. No sols la d'aquests dies sino que també la de tots els anys. Carles, David vosaltres, dels que esteu a Santiqgo heu compartit molts anys amb la nostra filla. Però tambè gràcies a les Martes, el Lafu, el Banús, l'Aleix, la Yaiza i tots els que heu fet que l'Esplai Mainada continuï endavant fent que els nostres fills es formin com a persones. Desitjem que contiueu la vostra tasca molts anys i esperem poder compartir noves aventures (nosaltres des de casa, clar!!). Gràcies i felicitats per la vostra tasca.

• #230

Poemas, refranes, proverbios y cantares. (miércoles, 29 julio 2015 19:49)

No deixis de caminar
    Encara que et fallin les forces
    Avançant aquí alla
    Dins teu parla la revolta.

No t'aturis mai
    Encara que et fallin les forces
    Sent el cor va bategant
    Cal seguir caminant.

Viatger de l'esperança
    No deixis de caminar.

(fragment de la cançó "No Deixis De Caminar" del grup català "Txarango")

• #229

Muntañola's de Gaspar (miércoles, 29 julio 2015 19:44)

¡Pepey!
    En tu "mini-mapa" de la vida, ya tienes teñidos de blanco 110 km más.
    Ahora lo que tendrías que hacer es subirte a los mas de 50 metros que tiene el campanario de la catedral y encontrar tu nuevo punto de destino, que está a 970 km de distancia, en dirección este, frente a la playa de Torredembarra.
    Likes-likes de May & Pay.
    P.D.: Si le resulta que le has cogido gustillo al tema y decides volver andando, te diré para tu información, que: Solo con que caminaras 4 horas diarias, a una media de 5 kms por hora, durante los próximos 46 días, llegarías justo a tiempo de empezar el nuevo curso.
    Así que, si mañana no va a hacer falta que vayamos al aeropuerto, avisaaaaa!.

• #228

Rosa i Manel (miércoles, 29 julio 2015 17:48)

Disfruteu molt de la vostra ultima nit a Santiago!! Mil gracies als monitors per estar al costat dels nostres fills en aquesta aventura i tantas d' altres!!
    Tanit Ho has aconseguit!! porta la motxilla plena de bons records, d'experiencies i de bons amics!!
    Una abraçada per tots!!!

• #227

Elsa (miércoles, 29 julio 2015 17:01)

Taniit Aidaaa tiiies feliicitaats qe foort ehh ja l'heu acabaat espero amb toteees les forcees qe ho hageu passat be no geniiiaaal!!! Disfruteeu dels dies qe quedan a Santiagooo. Petoneets i Taniit per a tuu un de moolt foort i una abraçada enorme desde aqui fins allà.

• #226

Mami Muntañola (miércoles, 29 julio 2015 16:36)

Un fuerte aplauso para todos y muchas felicidades

• #225

Irene (miércoles, 29 julio 2015 14:43)

Mariia ya lo tieness!! espero que haya ido geniial!!
    Prueba superada

• #224

Biel, Noa , Vicenç i Angie (miércoles, 29 julio 2015 14:40)

Moltes felicitats nois/es!!!!
    Heu arribat!!!!
    Sou uns campions!!!
    Estàvem segurs que ho aconseguiríeu!!!
    Maria , quants moments que t'emportes, guarda'ls bé, diu el Biel que ho facis al calaix de la memòria, je je!
    Gaudiu molt del temps que us queda i bon viatge de tornada!!!
    Petonets!

• #223

Teresa .Estela y Juan (miércoles, 29 julio 2015 14:18)

FELICIDADESSSSSSS!!!!!PARA TODOSSSSSS ,mi enhorabuena,""si señorr,asi se hace chicos"""(reto conseguido)ya podeis proponeros lo q querais el dìa de mañana .....
    Joan estamos mega orgullosos de ti y mañana contaras tus aventuras y te dare un achuchón "q guai estas en Santiago de Compostela""♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥del papa y de tu hermana

• #222

Muntañola's de Gaspar (miércoles, 29 julio 2015 13:05)

Con una sonrisa en los labios y con los ojos aun húmedos por la emoción, tras la lectura del último capítulo, solo se nos ocurre decir a voz en grito: ¡GRACIAS, GRACIAS y 1000 veces GRACIAS!
    ¡Que grandes sois!... No os podéis llegar a imaginar cómo y cuanto nos alegra que "el camino" de nuestro hijo se haya cruzado con el vuestro. No os podéis llegar a imaginar cómo y cuanto se le iluminan los ojos, sin darse ni cuenta, cuando habla de vosotros.
    Así que, repitiendo las palabras que le dice Rick al capitán Louis, al final de Casablanca: "Presiento que este es el comienzo de una hermosa amistad".
    Pues que la visita al apóstol sirva para que bendiga esa amistad y a todos los que la fomentáis. Ya sea estando allí, ya sea estando aquí o estéis donde estéis.
    Laura & Albert.

• #221

Nerea (miércoles, 29 julio 2015 12:52)

Mariaaa ya has llegado no? Oleole
    Como presiento que los zapatos los tendras rotos, a ver si cuando vuelvas vamos a comprarte otros

• #220

Poemas, refranes, proverbios y cantares. (miércoles, 29 julio 2015 11:13)

No hallarás un mal destino
    el final de un buen camino.
    (teoría del caminante positivo)

• #219

MONTSE (MAMA CLAVELITAS) (miércoles, 29 julio 2015 11:00)

Molt be Marieta!!!!!!!!!!
    Ho has aconseguit!!!!!!
    Sou uns campions

• #218

Para Joan de Sheila (miércoles, 29 julio 2015 09:06)

Ueeee. Ueeee!!! Felicidades!!!!! Seguro que todo el esfuerzo ha merecido la pena!!!! Estamos muy orgullosos de ti y deseando que llegues para verte!!! Acaba de disfrutar por Santiago ya sin peso en la mochila ni largas caminatas. Aquí te espera una familia con ganas de achucharte!!! Besosss y más besos ojazossss ♥♥♥

• #217

Angel Merce i Eva (miércoles, 29 julio 2015 08:46)

Mariona fantastic; per fi heu arrivat segur q el cansament esta olvidat ara a gaudir la grant aventura i recorda aquest momens q olvidareu mai.Mols petons t;estem esperant.i moltes felicitats a tot el grup sou fantastics.Mools petons desde Bellmunt peraMunt

• #216

Àngel i Montse (miércoles, 29 julio 2015 08:01)

Marionaaa!! Prova superada!! Segur q ha estat molt emocionant arribar a L'Obradoiro, sentir gaites i campanes i tenir la sensació d' haver aconseguit un objectiu q et vas posar fa anys quan llegies a casa els relats que feien els monitors quan altres grups van fer el camino. El teu somni s'ha complert! Ara cal somiar i aconseguir altres fites. Molta sort petita i mooooolts petons!!

• #215

HayaoMiyazaki (miércoles, 29 julio 2015 00:30)

Anna et trobem molt a faltar!!!! Gaudeix de la meravellosa ciutat que és Santiago. Ara que arriba el final del viatge volem felicitar a tots els monitors per la seva tasca invisible i imprescindible.Per fer possible molts moments de felicitat!.

• #214

Muntañola's de Gaspar (martes, 28 julio 2015 23:57)

HEY PEY!!!...
    RETO SUPERADO!!...
    Solo con pensar en el esfuerzo que supone hacer lo que habéis hecho,
    nos salen agujetas hasta en las pestañas y pensar que tu lo has conseguido nos satisface mucho. Y después de leer todas vuesandanzas,estamos seguros de que el muchacho que dejsubiendo al tren, hace 9 días, no va a ser el mismo que baje del avión, el próximo jueves.
    1000 likes, likes para ti, y otros 1000 para el resto de la "Familia Mainadera"... Tanto para los de aquí, como para los de allá.

• #213

Mami deseperada (martes, 28 julio 2015 23:48)

Al fin he podido con la tablet perdon! Felicidades Pepe estaras contento lo conseguiste yujuuuu y tus compañeros y monis Grandeeee
    todos sois muy Like .Ojala pidais ir a ver la statua y la calle del bisabuelo aunque lo mas importante es haber alcanzado juntos la gran aventura del camino !,,, Descansar lo que podais y a la vez disfrutar de estos dias en Santiago muchos besos y achuchones !,,

• #212

Mami Muntañola (martes, 28 julio 2015 23:29)

Menos mal que papi revisa todo pq no se ha mandado todo lo que habia puesto

• #211

Poemas, refranes, proverbios y cantares. (martes, 28 julio 2015 23:04)

Paso con paso nuestras huellas
    Van donde van las estrellas
    ¿Dónde irán?
    Beso con beso nos unimos,
    ¿Cómo parar el destino?

Andar, andar
    Y pasar de lo pasado.
    Cantar, amar
    Mientras juntos caminamos
    Andar, amar, seguir, buscar,
    Lo que importa es saber llegar.

Paso con paso se hace huella
    Sólo tú y yo, las estrellas
    ¿Donde irán?
    Beso con beso se hace historia,
    ¿Cómo parar esta noria?

Andar, andar
    Y perdernos en la nada.
    Soñar, ganar,
    Con el sol en la mirada.
    Andar, amar, buscar, hallar,
    Lo que importa es saber soñar.

(texto de la canción "Andar, andar" del compositor español, Juan Carlos Calderón)

• #210

Benvidos a Santiago!!!! (martes, 28 julio 2015 22:08)

Ola "Esplai Mainada".
    Sede benvidos a cidade que ten o meu nome e a catedral, que xa atrás case mil anos, que foi consagrada a miña figura e memoria.
    Grazas ao " joves" que se inscribiu a compartir o esforzo de vir verme.
    Pero sobre todo, grazas a os monitoires e a pai Miguel Anxo, que orinte-los aquí.
    E por elo, que quero pedir per elos, per o excelente treballo que fixeron, que fan e que seguirán facendo. que dedicaisles una moi forte aplaudida!!!!
    Nais, pais, compañeiros e outros amigos, do pai Miguel Anxo e d'os monitoires, non sofren porque eu mesmo e todos os santos imos garantir por eles. O dia de hoxe termina, pero mañá comenzará un de novo!!! Ata maña e bo camiño de retorno!!!!
    Santi.

• #209

TITA LOLI (martes, 28 julio 2015 21:51)

CHICOS LO HABÉIS CONSEGUIDO!!!!!
    LA MAGIA DEL CAMINO OS HA ACOMPAÑADO Y HABRÉIS DISFRUTADO DE EXPERIENCIAS INOLVIDABLES.
    ¡DISFRUTAD HASTA EL FINAL!

MUCHOS BESOS DESDE MALLORCA

• #208

Mami Muntañola (martes, 28 julio 2015 21:49)

Perdon se me ha enviando volando

• #207

Mama Muntañola de Gaspar (martes, 28 julio 2015 21:38)

Peyyyyyy que ganas tengo de que vuelvas pero a la vez estareis contando los dias que faltan para llegar despues de esta gran aventura y me freno

• #206

Santiago (martes, 28 julio 2015 18:50)

Hola amics! Primer de tot, les meves més sinceres felicitacions per haver completat aquest llarg i feixuc camí tots junts. Avui, arribeu a Santiago i de ben segur que les emocions són moltes (alegria, pena, satisfacció, enyorança...), totes bones i necessàries per viure aquest moment.
    Aquest ha estat un camí ple d’aventures i anècdotes les quals ja queden guardades a la motxilla dels vostres records. Ara tot és molt recent i segurament es fa difícil veure la magnitud del que aquest camí representa per a les vostres vides. Només dir-vos que aquest camí queda per sempre dins vostre i que, si mai us sentiu perduts, penseu en el dia d’avui i en cada moment viscut fins arribar on sou ara i veureu com sempre s'asoleixen els objectius marcats. Ja heu arribat a Santiago i amb això, completeu una petita etapa del que serà el camí de la vostra vida! No deixeu mai de caminar!
    I per als monitors... Moltes felicitats cracks!!! Seguiu així que aneu per molt bon camí!

• #205

Marta (martes, 28 julio 2015 18:18)

Hola Laura!
    ¿Que tal estas?
    Esperamos que no os hayan salido muchas ampollas en los pies.
    Tal como vemos en las fotos parece que os lo estáis pasando genial .
    Tenemos muchas ganas de verte y te echamos de menos .
    De parte de toda la familia un besazo.
    Un abrazo para los monitores que lo están haciendo muy bien y para todos tus compañeros que formáis un grupo muy bonito.

• #204

Siscu (martes, 28 julio 2015 18:09)

Maider!!!! Ja està!!! Ho heu aconseguit!!!! Ara a gaudir d'aquests dies a Santiago!!! Petonarro!!!!

• #203

Estela Coscojuela (martes, 28 julio 2015 15:39)

Oleeeeeee ,oleeeeee ,oleeeeeee,teteeee estas palabras te las dedico NO IMPORTA LO Q DIGAS ,NO IMPORTA LO Q HAGAS,NO IMPORTA DONDE ESTES,"YO SIEMPRE TE VOY A QUERER"no tardes tete en venir !!!

• #202

Teresa .Estela y Juan (martes, 28 julio 2015 15:26)

CAMPEONESSSSSS,CAMPEONESSSSS,OLE,OLE,OLEEEEEE!!!!! sois el mejor grupo del mundo))),estoy super orgullosa de ti Joan y estamos
    Impacientes de q nos cuentes todo ,pero antes iremos al MACDONALS JAJAJA (q te lo mereces )q de pueblos y vistas bonitas ,bonita Galicia ?compra algo de recuerdo ,te queremos ♥♡"TABLETÒN" y para los monitores Milllll graciasss por todo (las fotos ,las narraciones etc,etc)))

• #201

Dishis & Mishis (martes, 28 julio 2015 13:40)

És per nosaltres "motivo de honda satisfacción" saber q heu assolit el vostre objectiu. Perque avui ÈS DIMARTS i heu arribat a SANTIAGO!!! Moltes felicitats!! Ara amb la tranquil.litat de saber que ja hi sou, sols desitjar que gaudiu dels dies q us queden i demanar als fans del pulpo a feira que s'estirin una mica i que us convidin a sopar x todo lo alto. Molts petons Mariona i una abraçada molt apretada dsd Altafulla!!

• #200

Capitan Alcañete! (martes, 28 julio 2015 12:54)

Petiteta meva!! Ja et queda poquet, eh?! No cal que et pregunti com estàs perquè sé que estàs exprimint les hores i disfrutant com deu (o Alà) mana! Acaba el camí amb un somriure dels teus i ja estarem tots contents :) T'estimo bonica i et trobo molt a faltar! Ens veiem molt molt aviat. Besitos i abraçades des de Ikealand <3

PD/ abans d'anar a dormir canta la nostra cançó de Blanes i mira les estrelles perquè "recordo quan, mirant estrelles al port, pensàvem que podia ser que algú a l'altre costat del món les estigués mirant també.."

• #199

Elsaa (martes, 28 julio 2015 11:56)

Taniit ja esteu arribant al final del cami quina ilu noo? Deu ser emocionant!!! En res et tronem a tenir aquii que be quines ganeees. Moolts petons desde barcelonaaa.

• #198

Eva (martes, 28 julio 2015 11:35)

Mariona.
    Desde Bellmunt et desitjo molta sort perque segueixis endavant i perque tinguis anims d`arribar a la meta.
    T'esperem aqui amb els braços obert. ; )))

• #197

Rosa (martes, 28 julio 2015 09:52)

Nuria et veig en la teva salsa!!!!!!!
    Me'n alegro i m'emociono en comprovar a traves de les fotos que us ho esteu passant tan be.
    Amb esforc, anims i sentit de l'humor esteu aconseguint aquest repte.
    Esperem que l'arribada la viviu amb intensitat i emocio.
    UNA FORTA ABRACADA!!!!!!!!!!!!!

• #196

Para Joan de Sheila (martes, 28 julio 2015 09:06)

Ánimoooo!!!!! Estais en la recta final!! Tiene que ser taan emocionante el momento de llegar a la meta y encontrarse con la catedral de fondo!! Ya os queda menos!!! Con ganas de verte y que nos expliques!!! Besotes desde Barcelonaaaa ojazos!!♥♥

• #195

angel merce i eva (martes, 28 julio 2015 09:04)

M ariona us falta lesprint final pero esteus molt contens q el quede sigui mes facil mols petons ;t;estimem. fins dema

• #194

Poemas, refranes, proverbios y cantares. (martes, 28 julio 2015 08:39)

Dar el primer paso es lo más importante, porque nunca desaparecerá. Ni tan siquiera al llegar al final de la etapa final. (Harry Mulisch, escritor holandés dels S.XX)

• #193

Tieta Raquel (martes, 28 julio 2015 08:34)

Bon dia!!!
    Ja queda poc per arribar!!!!
    Segons el Manolo es una experiencia genial i una gran satisfaccio. Jo com ho faig fer en cotxe.....je je je.Molts petons Mariona

• #192

Iris (martes, 28 julio 2015 00:58)

Noies i nois, molts ànims per aquesta etapa final! Dono per segur que esteu aprenent molt d'aquesta experiencia i de les terres gallegues!! Bona nit i bon camino!!

Monis, no us canseu gaire i molta força pel que us queda!! Molts petons guapos!!

• #191

Emilia (martes, 28 julio 2015 00:32)

Ahora si que es el final Este camino se acaba pero vendran otros de nuevos Buen camno

• #190

De Consol per Andreu (lunes, 27 julio 2015 23:58)

Hola fill! T´anem veien a les fotos i ens quedem tranquils i contents de veure que t´ho passes bé.
    Només em queden 3 díes per tirar la sabata...!!!! tu ja saps...
    T´estimem i no saps les ganes que tenim de que arribis i ens expliquis la gran aventura. Una abraçada. Ja arribeu!!!!!!!!
    FELICITATS!!! HO HAUREU ACONSEGUIT!!!

• #189

Muntañola's de Gaspar (2) (lunes, 27 julio 2015 22:02)

La mitad de la distancia que hay entre l'Arc de Triomf de "Barna" i l'Esglesia Major de "Santaco", es lo que os queda para alcanzar vuestro objetivo. Y no queremos decir destino ni meta, porque deseamos, de todo corazón, que sea un punto y seguido de crecimiento, de madurez y de amistad para TODOS.

• #188

Muntañola's de Gaspar (1) (lunes, 27 julio 2015 21:56)

El 19 te fuiste tu. El 22 me fui yo. El 24 se fueron mamá y Chip.
    Ellos ya han vuelto de Vilasar. Yo ya he vuelto de Tortosa. Ahora solo falta que vuelvas tu de Santiago y que, de nuevo juntos, compartamos las experiencias, las anécdotas y las emociones.
    1000 besos.
    P.D.:
    Estamos tan ansiosos, que mamá dice que salgamos ya hacia el aeropuerto... Y creo que esta vez le voy a hacer caso.

• #187

Poemas, refranes, proverbios y cantares. (lunes, 27 julio 2015 21:00)

Peregrinar no es andar y andar por tierras desconocidas hacia un santuario. Es hacerte mejor paso a paso.
    (filosofía de vida)

• #186

El "Juanete"de la Georgina & company (lunes, 27 julio 2015 19:28)

Maider floreta,roseta,cuseta. Laura,bonita que eres . Pepe malote. Precioso, que hermoso que eré por dioh. Aida, tu voz me hipnotiza . Núria, baby, baby, baby, ooh!. Maria, mai deixis de caminar, preciosa. Tanit ets més dolça que la nit. Andreu bailame una rumbika. Anna, los únicornios me encantaan. Roger t'estimem. Mariona, tu sonrisa vale mares. Alex buenooorro, pero no més que l addicte al pulpo del Carles. Francesc, deixa dormir a la gent que si no el camino no s'acaba. David, el otro adicto al pulpo. DJ M.A punxant sempre en les millors carreteres gallegas.

Buen Camino nois! Caminarem alhora al vostre costat! Ànims i molts besitos!

• #185

Rosa i Manel (lunes, 27 julio 2015 19:24)

El cami ha de ser un model: La vida ens posa molts entrebancs a vegades dificils de superar pero amb esforç, constancia i amb la companyia i recolçament de la gent que us estima no hi ha fita que no pugueu conseguir.Molts petons i FELIÇ arribada a SANTIAGO!! Amunt MAINADA!!!